Cum iubim…

Una din temele care îmi place să le abordez e mult prea vehiculata si relativ inexplicabila… iubire (dragoste, atracţie între un bărbat şi o femeie).

Mă irită clişeul „Dragostea nu poate fi explicată” şi cam orice lucru ce pare axiomatic sau dogmatic.

Am citit de curînd cîteva articole despre mecanismele din corpul uman şi am rămas cu gura căscată, poate chiar iritat de faptul că nu aflasem aceste lucruri la şcoală. Nu auzisem de cuvinte ca SEROTONINA (http://en.wikipedia.org/wiki/Seratonin) sau OXYTOCINA (http://en.wikipedia.org/wiki/Oxytocin).

Cea mai studiată substanţă care are legătură cu sentimentul este Oxytocina. În puţine cuvinte, oxytocina are rolul de a deschide nişte căi în creier şi de a altera percepţii, păreri şi poate schimba o persoană foarte morală şi tare în una foarte influenţabilă. Deşi este produsă chiar de corpul nostru poate fi caracterizată ca un DROG (la fel ca adrenalina sau taurina). Îi putem spune drog pentru că face ceea ce face un drog. Alterează percepţii, te face să te simţi… altfel.

Să luăm cazul unei femei. În momentul unei excitări (de la un simplu gînd pînă la orgasm) corpul ei produce un surplus de oxytocină. Acest fenomen este urmat de deschiderea unor canale în creier, canale ce fac ceea ce face şi PRO-ul, şi ANTENA, şi OTV – MANIPULEAZĂ. Astfel, femeia în cauză va fi influenţată de un mesaj: relaţie MONOGAMĂ; norocosul (că altfel nu merită adresat), care se află în preajma ei în acel moment, va deveni complicele săvîrşirii acestei „practici bolnave”. Ţinînd cont că monogamia este cea mai puţin răspîndită dintre tipurile de relaţii în natură, mai puţin decît homosexualitatea sau poligamia, îmi veţi da dreptate să folosesc sintagma „practici bolnave”.

Continuăm cu efectele oxytocinei. După cimentarea relaţiei monogame (BLEAH!) corpul încă mai creeaza acest drog. Astfel, femeia „afectată” va fi catalogată ca fiind CU CAPU’N NORI. Cel puţin o data i se va adresa întrebarea: „Auzi… Tu eşti îndrăgostită ?!” de către vînzătoarele de la magazin. Simptomele pot varia de la simplul mers a’la Scufiţa Roşie pînă la mîncat supă cu furculiţa.

Acum, să ne intoarcem la topicul blogului… Ce ne-am dat seama ?

Eu mi-am dat seama că omenirea, ca specie, este mai bună de cand există oxytocina. Bărbaţii nu mai sunt nevoiţi să lovească femeile în moalele capului cu o bîtă pentru a perpetua specia… acum doar vă drogăm :).

2 comentarii

  1. am vazut un documentar acum cativa ani in care se asemana dragostea cu consumul de cocaina. ce rau imi pare ca nu-mi mai amintesc exact care e legatura, insa stiu sigur ca atat sentimentul de dragoste cat si cocaina produc in creier aceeasi subtstanta, anume serotonina. in lipsa cocainei/dragostei nu se mai produce substanta, omul devine disperat si ajunge la sinucidere.
    mie imi placea sa glumesc ca putem inlocui barbatii cu cocaina daca efectul e oricum acelasi! 🙂


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lasă un răspuns

