Voi schimba lumea prin comunicare

 

“Be the change you want to see in the world”  – Mahatma Gandhi

Fii tu schimbarea ce vrei să o vezi în lume!

Orice persoană are impresiile lui despre lume şi despre realitate. Ştie cu ce este de acord şi ce ar dori să schimbe. Iar schimbarea este ceva inevitabil, dar trebuie să vină din noi.

Consider că sunt o persoană care s-a lepădat de ochelarii de cal. Consider că privesc în afara cutiei. Mă pot analiza şi pot analiza societatea dintr-un punct exterior sinelui meu. Datorită acestui unghi de abordare pot ajunge la concluzii obiective, concluzii care uneori mă întristează… şi nasc in mine dorinţa de schimbare.

Vreau să schimb sistemul… să schimb mentalitatea persoanelor… să dispară discriminarea… vreau ca femeile să aibă drepturi egale… vreau să fie pace mondială… colaborare fără frontiere… vreau o globalizare curată, care să vină din interiorul nostru, al omului de rînd… vreau apă cu adevărat potabilă la robinet şi nu mai vreau miros de gunoaie…

Nu spun „pace mondială” în sensul în care este folosit la concursurile de frumuseţe din SUA… o spun în sensul în care au spus-o Buddha, Iisus şi Gandhi.

Pe parcurs am înţeles că schimbarea trebuie să se petreacă în mine… trebuie să vreau acest lucru. După ce acest punct este atins voi putea influenţa mai departe.

Dar cum pot să ating cît mai multe persoane ? Cum poate orice mesaj să fie transmis în era noastră ?

Eu nu am resursele deţinute de Coca-Cola sau McDonalds… Dar am primul amendament: Libertatea cuvîntului.

Aceasta este, deocamdată, unica mea armă. Aşa cum D’Artagnan avea sabia lui de încredere… aşa am eu, jurnalistul, cuvîntul metamorfozat în ac hipodermic.

Orice mesaj vreau să transmit trebuie să răspundă unei întrebări, iar modul în care înlănţuiesc ideile din mesaj creează o „simfonie”. Ea are o introducere… prin care sper să imi „agăţ” cititorul; un corpus cu suişuri şi coborîşuri, cu diferenţe de tempo, şi cu o concluzie care ar trebui să facă cinste intregului articol.

DA… redactarea unui articol poate fi artă.

Dacă vei reuşi să organizezi un articol în acea formă perfectă, ce nu va da pace cititorului pînă ce nu ajunge la final, îi vei putea „vinde” orice.

Vei putea schimba mentalităţi… vei putea manipula… vei putea da jos din funcţie un preşedinte !!!

Şi, ca orice meserie, există un loc unde te vei putea instrui. În Constanţa, acel loc se numeşte Universitatea Ovidius, Facultatea de Ştiinţe ale Comunicării, Jurnalism.

Acesta este „leagănul” ce va naşte persoanele ce vor apăra democraţia noastră. Jurnalişti ce vor şti cum să-l facă pe Becali să înjure intr-un interviu, vor şti unde să cotrobăie pentru a demasca corupţia şi vor fi în stare să îmbrace o ştire în aşa fel încît cititorii să înţeleagă ce este important şi relevant.

 

Eu vreau să schimb lumea… şi o voi face prin comunicare.

6 comentarii

  1. Hai, maestre, ca esti de „studiat” 🙂 glumesc… de urmarit… ce zici, adica 🙂

    Pana una alta, uite ceva ce a ajuns si la mine nu demult:

    Nassim Haramein – Teoria unificata a campului
    http://georgeenea.blogspot.com/2009/04/nassim-haramein-teoria-unificata.html

    Numai bine, da?:) hai ca mai intru.

    • WOW… merci pentru link !!!
      O lectura de 8 (opt) ore cu Nassim Haramein, un fizician si filozof exilat la marginea stiintei.
      Ideile si viziunile lui asupra realitatii l-au facut sa fie un paria in comunitatea stiintifica, desi mai tot ce a prezis el s-a dovedit a fi adevarat.
      Un personaj cu foarte multa carisma ce a atins o comuniune cu universul cum nu mai poti gasi.

      El este o persoana care deja a schimbat lumea si despre care se va spune in viitor ca „desi a fost catalogat drept nebun de catre colegii lui a raspunsu celor mai grele intrebari din lume”

  2. Ma bucur ca ti-am trezit oarecum interesul pentru a schimba lumea. Postasem si eu ceva asemanator mai demult:

    http://mike.skullbox.info/index.php/idei/cum-sa-schimbi-lumea-in-varianta-mea/

    Ne mai auzim pana schimbam lumea, intre timp! 🙂

    • In legatura cu trezirea interesului… Mike e in spatele articolului… dar e vorba de Mike Scofield, rolul principal din Prison Break, pe a carui piatra funerala erau scrise cuvintele “Be the change you want to see in the world”…

      Dar si articolul tau ar fi fost un imbold la fel de puternic 😉

  3. Da-mi voie sa ma alatur schimbarii atunci. Mi-ar face placere sa colaboram.

    Cu iubire si lumina, George.


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lasă un răspuns

